Menu |
Wat hebben we gedaan. |
|
16102017 Het
afgelopen weekend begonnen met het afmonteren van de pendelautomaat.
Bindruggen op de bodem van het paneel gelijmd, en daar komen de draden door
te lopen. 08082017 Vandaag
maar weer eens een poosje op zolder bezig geweest. Was toch geen weer om op
de tuin aan de gang te gaan. Heb de pendelautomaat in elkaar gezet en in het
paneel ingebouwd. Komende dagen de draden van de automaat aansluiten op de
bijliggende 25 polige plug, en dan kan ik hem uitproberen. 27022017 Afgelopen
week van de wisselstraat voor de pendelautomaat doorverbonden naar een 25
Polige Sub-D connector. 06022017 Het
plankje met de kleine wisselstraat voor de pendelautomaat is klaar. Hier
zitten gelijk alle aansluitingen op voor de pendelbaan. Reedcontacten, en
aansluitingen voor de aan en afgaande rails. En
zo ziet de onderkant van het plankje eruit. En
hieronder het eindresultaat als het is teruggeplaatst in de tafel. Voorlopig
zitten alle stripjes vast met een schroef, zodat ik nog iets kan schuiven met
het plankje om de resterende rails erop aan te sluiten. 15012017 We
moeten dit toch eens wat beter bij gaan houden, is alweer een jaar geleden.
Afgelopen tijd wel het e.e.a. gedaan, o.a. de linkerkant van de baan een
grote plaat boven gemaakt met led verlichting. Grote voordeel hiervan is dat
we nu alle losse rommel die altijd op de baan lag opgeruimd is. Kunnen we ten
alle tijden rijden als we willen. In de toekomst willen we ook iets maken wat
we aan de voorkant kunnen hangen om de boel bij lang niet gebruiken proberen
stofvrij te houden. Verder
hebben we via het N-spoorforum een
idee opgedaan voor het monteren van wissels in de baan. Dus een stuk uit de
baan gezaagd, en op dat uitgezaagde stuk de wissels een aandrijvingen
gemonteerd. En als alles goed funtioneerd weer terugplaatsen in de baan. En
de rest van de sporen aan leggen. 31012016 Kleine update van de afgelopen
weken, na een paar maanden is het al raak, krom gereden lichtmast bij de
goederen overslag, En niemand die weet hoe of wie het gedaan heeft. Toch maar even de bewakings
beelden terug gekeken, en jahoor, het bewijs is weer geleverd alcohol en
verkeer gaan niet samen. Verder
de afgelopen weken wat ballastwerk gedaan, het grootste gedeelte van het
station is nu geballast. En dan is het toch wel makkelijk als je de
achterwand er zo uit kan schuiven. En
vandaag een stuk plexiglas langs de rand gezet, toch iets veiliger met
langslopen, veeg je wat minder snel huisjes oid van de tafel af. En we kunnen
zo de baan wat makkelijker afdekken als we er niet aan werken om stof tegen
te gaan. 15012016 Wat
rails en wissels gelegd. Een tijdrovend werkje om alles mooi passend op maat
te krijgen. 31122015 Achtergrondje
gemaakt, en de fabriek in gebruik genomen, de ketel in het ketelhuis wordt al
opgestookt. 21122015 De
jeugd vermaakt zich ook wel in de natuur. En
de avondmarkt voor het gemeentehuis is nog erg rustig. 20122015 Draden
gesoldeerd, voor puntstuk polarisatie, aan wissels voor het schaduwstation. 23-09-2015 Railinfra
heeft een aftakwissel gelegd. En
de aannemer heeft de 2 lichtmasten geplaats bij de goederenoverslag. 06-09-2015 De
eerste lichtmast voor de goederenoverslag wordt binnengebracht achter een NS
2200 dieselloc. 10022015
Nieuwe
Link op de website voor een On-line databse voor je modelspoor collectie: http://www.traindb.nl 09022015 We
hebben enige tijd deze website niet bijgehaouden, maar willen dit vanaf nu
weer gaan doen. 15112007 Hier
is hij begonnen met het balastten van de kopsporen van het kopstation. Of hij
de rest daarvan nog gaat balastten zijn we nog niet over uit omdat daar straks
de stationsoverkapping komt te staan, en je er verder niet veel meer van
ziet. Ikzelf
ben bezig geweest met de bedrading van o.a. de diverse tafels en voor het aansluiten
van de wisselmotoren van het schaduw station. Verder ben ik ook nog bezig
geweest met het leggen van een stukje spoor op de tussen geplaatste tafel. We
hebben nu een lang weekend en hopen dit weekeinde de boel zover voor elkaar
te krijgen dat we rond kunnen rijden over de hoofdbaan. 02112007 Gert
Jan is nog bezig geweest met het stations gebouw, hij heeft op het perron van
het gebouw een aantal bankjes en poppetjes gelijmd waardoor het e.e.a. er
gelijk een stuk leuker uitziet. 21-10-2007 En
op de eerste tafel zijn we begonnen met het op de juiste lengte brengen van
de sporen op het kopstation. En op de plek waar het station komt te staan
hebben we de verlichting voor het stationsgebouw gemonteerd. Links van en
onderaan op de foto zie je nog een stukje van de stoep die we geplakt hebben
van een faller plaat. 07-10-2007 Henk: Verder
heb ik vandaag aan de laatste tafel een extra stuk bijgemaakt (zie foto)
Waardoor ik de bocht wat ruimer kan maken als hij nu is. En
ik ben vandaag bezig geweest met het aanleggen van bedrading onder de de
tafels en die bedrading naar buiten te brengen naar de kroonsteenstrips aan
de voorkant van iedere tafel. De grote 8 voudige kroonsteenstrips die je hier
onder de tafel ziet zitten zijn voor het aansluiten van de TILLIG
wisselmotoren. De 2 voudige zijn voor de rijspanning van de verschillende
sporen.
28-9-2007 27-9-2007 26-9-2007 25-9-2007 24-9-2007 ???
tot en met 23-9-2007
|